Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Buzíčci v Brně

Dovoluji si zde zveřejnit ukázku z blogu, který mě velmi zaujal (blog Krále teplý Prahy, kráceno): „Ahoj, buzíčci, hlavně vy zakrnělí, vy ze vsi, myslím z Brna a okolí, vy, co mi píšete a prosíte mě na kolenou, abych já pražská legenda přijel za vámi zachlastat / zapřednášet na téma buzerantsví / ukázat vám nejnovější módní trendy, a to vše tam někam daleko do Brna, navíc po dé jedničce. Pche!

Jako já proti vám Brňákům nic vosobního nemám, hlavně proto, že jsem jednoho z vás měl (víte snad, jak myslím, že měl, ne, nejste tam snad až tak zavostalí), teda měl, spíš jemu se přihodil ten zázrak zázraků a potkal samotný Krále teplý Prahy, teda mě, teda jako potkali jsme se v Praze, to dá rozum, sem na služébce v hlavním, říkal a pak ještě plácal spoustu dalších kydů mydů, ale já mu stejně nerozuměl, a to ani ze začátku za střízliva a v bezhulilu, protože tam na tom divokým, neprobádaným východě, teda jako v Brně, se evidentně mluví nějakou hatmatilkou, tak jsem toho fakt moc nepobral, ale každopádně mě – světe, div se – nějakým záhadným způsobem tenhle Moraváček na výletě s chlebníkem ve Stověžatý zaujal, asi i tím jak furt mlel a já pochytil jen to, že je v Brně nuda a nebýt nějaký Vaňkovky nebo koho (asi jeho stará), tak je to tam na provaz a pak vymýšlel takový legrační, srandovně znějící slova na ž, jako třeba Žabovřesky a Židenice, a mně hned došlo, že je na stopro dobrej s jazykem, když pohazuje po jednom gé baru v Praze na Muzeu, teda spíš na Buzeu, kde jsme se potkali, takovýhle jazykolamy, tak jsem mu řekl, šetři dech, rolníku a dost jsem se předváděl v tom nejvíc sexy světle, jak to jen jde a jak to umím jenom já, a jeho to teda dost bralo, taky dost kalil (aspoň v něčem jsou Brňáci srovnatelní, možná i lepší než my králové z Prahy) a platil (i za mě, samozřejmě) a najednou tam byla ta pověstná legendární nadržená jiskra a už se jelo tágem do jeho nóbl hotelu na Vyšehradě a voběma nám bylo jasný, kudy bude tematická linka týhle noci probíhat (pro nechápavý: mezi mýma a jeho nohama), no a taky že jo, jen bych chtěl ještě vyjádřit jistý pochyby nad tím, proč se jako furt, když se mluví o Moravě, mluví o Velký Moravě, celej tenhle dějepisně rozměrovej humbuk nechápu, protože tenhle strejček z Brna byl, alespoň co se rozměrů a výkonu týče, spíš průměr až malej než velkej, no a von mi pak povídá, jestli jako nechci někdy za ním přijet do toho jeho Brna (jak se vlastně píše? S velkým písmenem tak jako třeba Praha? No vypadá to divně…) a já na to: zas neblázni, taťko, byls skvělej, ale ne zas tak, abys vyhrál Krále teplý Prahy na celou noc, nebo snad dokonce na nějakej výlet, dej mi děngi na tágo a neškudli, tohle je Praha, Prag, Prakue, ne žádná víska, tady všechno stojí o dost víc.

No ale to jsem vodbočil, chtěl jsem jen říct, že proti Brnu nic nemám, nic ve zlým, já jen prostě nevopouštím štědrý Povltaví a nikam do Sedlákovic nejezdím, takže věčný uškemraný pozváníčka k návštěvě Špilbergu, nebo jak se ty vaše Hradčany jmenujou, od vás, krajanů z Brna a fandů mýho supr čupr blogu, vyslyšet nemůžu. Tak zdar, buzíčci moravští, a nepochcípejte tam nudou. Byla by vás škoda. A kdo by pak taky četl můj blog, že?“

Nakladatelství Host a já se na Vás těšíme v sobotu 14. září v Brně v Cafe Atlas (Žerotínovo náměstí 6) od 18.00, kdy proběhne brněnské představení knihy Buzíčci.

 

Autor: Jan Folný | středa 11.9.2013 9:56 | karma článku: 9,47 | přečteno: 1314x
  • Další články autora

Jan Folný

O čtrnáct dní později (Střep 9/9)

Jaké to je ukončit vztah po telefonu? Povídka Střep. Londýnská. Má devět částí - dnes část poslední.

15.2.2018 v 16:01 | Karma: 9,76 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost

Jan Folný

Limonáda (Střep 8/9)

Jak rychle lze vyletět z mrakodrapu? Povídka Střep. Londýnská. Má devět částí - dnes část předposlední.

12.2.2018 v 10:55 | Karma: 7,27 | Přečteno: 230x | Diskuse| Společnost

Jan Folný

NSFW (Střep 7/9)

Kde je v Londýně oblíbené a dobře známé místo, kde se provozuje sex na veřejnosti? Povídka Střep. Londýnská. Má devět částí - dnes část sedmá: dost lechtivá a odvážná. Bude se vám z ní točit hlava.

9.2.2018 v 15:44 | Karma: 7,39 | Přečteno: 420x | Diskuse| Společnost

Jan Folný

Tip pro šetřivé turisty (Střep 6/9)

Povídka Střep. Londýnská. Má devět částí - dnes část šestá a velmi praktická. Prozradí, jak se dostat do nejvyšší budovy západní Evropy úplně zadarmo

6.2.2018 v 9:19 | Karma: 8,91 | Přečteno: 294x | Diskuse| Společnost

Jan Folný

Nejlepší výhled (Střep 5/9)

Povídka Střep. Londýnská. Má devět částí - dnes část pátá. Zajistí vám nadhled. Z nejvyššího bodu západní Evropy.

2.2.2018 v 17:07 | Karma: 6,96 | Přečteno: 136x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Přijel německý prezident Steinmeier. Setkal se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  15:18

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 502x
Vyhořelý učitel ze západních Čech, který žije v Londýně. Autor knih Buzíčci (2013), a Od sebe|k sobě (2010). Nová kniha Víkend v Londýně vychází v únoru 2018. www.janfolny.cz

Seznam rubrik